12 Mart 2009 Perşembe

Begüm'ün IF 2009 - Lebens(t)raeume başarısı


Bölümümüz öğrencilerinden Begüm Becermen, iF International Forum Design GmbH (Hannover, Almanya) tarafından düzenlenen öğrencilere yönelik lebens(t)raeume 2009 tasarım yarışmasında universal design kategorisinde ödül kazandı.
16 farklı ülkenin 174 projeyle katıldığı yarışmada, Begüm Becermen'in projesi ödül almaya hak kazanan 15 proje arasında seçildi.
Yarışmanın ödül töreni 24 Mart 2009'da Nuremberg, Almanya'da yapılacak.
Begüm'ü tebrik ediyor ve başarılarının devamını diliyoruz.
Kazanan tüm projeleri incelemek için tıklayınız.
Begüm Becermen'in projesini incelemek için tıklayınız.

Ödül töreninden görüntüler ve Begüm'den proje süreci hakkında açıklama:
"Proje süreci hakkında hemen hemen tüm sürecin yoğun bir araştırmaya dayalı olduğunu söyleyebilirim. Proje 7 kapsamında bize verilen föyde istenilen 'Universal Design' konusunda bir ürün projesi gerçekleştirmemizdi. Öncelikle yaşlılık ve gençlik arasındaki farklılıkları ve yaşlanmanın getirdiği sorunlari araştırdık. Unutkanlık problemi üzerine çalısmaya karar verdim. Neleri unuttuğumuza dair kullanıcı senaryosu oluşturdum , mevcut hatırlatıcıları değerlendirdim(kol saatinin yönünü değistirmekten facebook'a kadar pek çok hatırlatıcının olumlu olumsuz özellikleri üzerinde çalıstım). Günlük hayatta çok sık kullandığımız nesneleri nereye koyduğumuzu unutmamız problemini kendime konu olarak belirledim. Ürün elektronik bir ürün olduğu için, geliştirme sürecinde çok kez mühendislere danıştım. Arayüzü oluştururken de kolay kullanılması, herkes tarafından kullanılabilmesi, sezgisel bir ürün olması için yoğun araştırma yaptım. Ayrıca süreci sadece bize verilen föydeki tarih çizelgesine göre değil, kendi oluşturduğum ayrıntılı çizelgeye göre yürüttüm, bunun da sunum hazırlama aşamasında zamanlama açısından faydasını oldukça gördüm."
  

Hiç yorum yok: