14 Haziran 2012 Perşembe

İTÜ’de bir ilk: Fakülte düzeyinde disiplinlerarası “Yat Tasarımı” dersi

Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi, Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü ile Mimarlık Fakültesi, Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü ortak işbirliği içinde geliştirilen EUT 453E kodlu “Basic Principles of Yacht Design” lisans seçmeli dersi 2011-2012 eğitim ve öğretim yılı güz dönemi itibariyle açıldı.
Kontenjanı Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü ve Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü öğrencilerine eşit olarak açılan derste, her iki bölümün öğrencilerinin birlikte motoryat, katamaran, gezi teknesi gibi yat tasarımı projeleri geliştirmeleri hedeflendi. Taşkışla’da gerçekleşen derslerde yat tasarımının genel ilkeleri, teknik ve tasarım detayları iki bölümün öğretim elemanları tarafından aktarıldı. Dönem sonunda grup projelerini birlikte sunan mühendislik ve tasarım öğrencileri yat tasarımına bütünsel bir bakış açısı kazandıklarını belirttiler.
EUT 453E kodlu “Basic Principles of Yacht Design” dersi Y.Doç.Dr. Şebnem Helvacıoğlu (İTÜ GEMB), Öğr.Gör.Dr. Ece Arıburun Kırca (İTÜ EÜTB) ve misafir öğr. görevlisi Bilgen Manzakoğlu tarafından yürütülmektedir.
Fakülte düzeyinde açılan ilk disiplinlerarası “Basic Principles of Yacht Design” seçmeli dersinin öğrencilere ve sektöre faydalı olmasını diliyor, olası diğer disiplinlerarası işbirlikleri için model teşkil etmesini umuyoruz.
2012 eğitim ve öğretim yılı bahar dönemi final projesi örneği ve sınıftan görünüm



Hiç yorum yok: