20 Ekim 2011 Perşembe

2013 IDA Congress Istanbul Uluslararası Tasarım Kongresi’nin ilk tanıtım toplantısı Feriye Lokantası’nda yapıldı



2013 IDA Congress Istanbul” Uluslararası Tasarım Kongresi’nin ilk tanıtım toplantısı Feriye Lokantası’nda yapıldı.
İTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü’nün ev sahipliğinde gerçekleştirilecek “2013 IDA Congress Istanbul” Uluslararası Tasarım Kongresi’nin ilk tanıtım toplantısı Feriye Lokantası’nda yapıldı. Kongre, tasarımın fayda ve değer yaratma gücünü, toplumun tüm kesimleriyle küresel düzeyde paylaşmayı amaçlıyor.
İstanbul’un farkındalığının artırılması yönünde önemli bir adım olacağı düşünülen kongrenin toplantısına, İTÜ Rektörü Prof. Dr. Muhammed Şahin, İTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölüm Başkanı ve 2013 IDA Kongresi İstanbul İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Alpay Er, Grafikerler Meslek Kuruluşu Yönetim Kurulu Başkanı Yeşim Demir, Endüstriyel Tasarımcılar Meslek Kuruluşu Yönetim Kurulu Başkanı Berna Dalaman ve İç Mimarlar Odası Yönetim Kurulu Başkanı Levent Demir ile çok sayıda davetli katıldı.
Uluslararası tasarım sektörünün en prestijli organizasyonu olarak nitelendirilen International Design Alliance (IDA) Kongresi, İTÜ ev sahipliğinde 2013 yılında İstanbul’da yapılacak ve bu vesileyle şehrin küresel bir tasarım başkenti olma vizyonuna yönelik önemli bir adım atılacak. Toplantıda konuşan Prof. Dr. Alpay Er, 13 ülke arasından seçilmelerinin gurur verici olduğunu belirterek “Uluslararası 3 tarasım birliğine üye olan İTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü’nün ev sahipliğinde, 150 ülkeden 3000’den fazla tasarımcıyı İstanbul’da buluşturacağız. İstanbul’un tasarım potansiyelini uluslararası alanda tanıtma fırsatı bulacağız. İç Mimarlar, Endüstriyel Tasarımcılar ve Grafik Tasarımcılar’ın ortak hedefler için çalışacağı ilk ve önemli bir kongre olacak. İstanbul’u tasarım başkenti yapma konusunda önemli bir aşama olacak.” dedi.
İTÜ Rektörü Prof. Dr. Muhammed Şahin, 2013 IDA Kongresi’nin kusursuzca gerçekleştirilmesi ve İstanbul'un bir tasarım başkenti olması için İTÜ’nün üzerine düşeni yapmaya hazır olduğunu belirtti. Prof. Dr. Şahin, ‘‘Üniversitemiz bu anlamda daha ileriki adımlarda da söz sahibi olmak isteyen bir kurum olarak işbirliklerine de açıktır.’’ dedi.
Toplantıda, organizasyonun vizyonunu yansıtan tanıtım filminin ilk gösterimi de yapıldı. Film, önümüzdeki hafta bu yılın ev sahibi Tayvan’ın başkenti Taipei’de uluslararası tasarımcılarla paylaşılacak.

Hiç yorum yok: